Oder das: 
Linda Kowsky studierte Bühnen- und Kostümbild im Fachbereich Visuelle Kommunikation bei Wilfried Minks an der Hochschule für Bildende Künste in Hamburg. Als Bühnen-und Kostümbildnerin arbeitete sie zunächst an Stücken wie Onkel WanjaDie RäuberFrühlingserwachen und Medea. Der Fokus ihrer kreativen Arbeit liegt auf Kommunikation im Raum, die sie gern interdisziplinär mit Kunst, Kommunikationsdesign, Szenografie und Projektmanagement verzahnt. Für das Ministerium für Wirtschaft und Technik war sie mehrere Jahre als Managerin für Design und Referentin für Kommunikation tätig. In Berlin wirkte sie am Ägyptischen Museum und anschließend am Bode-Museum als Beraterin für Medialen Raum. Sechs Jahre lang lehrte Linda Kowsky an der BTK-Berlin die Fächer visuelle Kommunikation und medialer Raum/ Szenografie. Als profilierte Designerin begleitete sie in den letzten Jahren Projekte in angrenzenden Disziplinen wie Filmausstattung, Illustration, visuelle Kommunikation und Ausstellungskonzeption. Für die Semi-Oper King Arthur von Henry Purcell, welche erstmals in der Spielzeit 2018/19 aufgeführt wurde, entwarf Linda Kowsky das dynamische Bühnenbild.

Für die "Orestie" (Ayschylos/Stein/Holetzek) und Schillers "Kabale und Liebe" im Frühjahr 2019 kreierte sie sowohl Bühne als auch Kostüme.

 

Hello!

- designer for communication (diploma HFBK Hamburg)

- stage- and productiondesigner

- graphic-designer 

- projectmanager

- illustrator

 

I am currently working on the stage and costume design of "cabal and love" by Schiller, after an adaption by Mario Holetzeck at Neue Bühnen Senftenberg. 
Before I worked on the 
the stage and costume design of "Orestie" by Ayschylos, after an adaptation by Stein and Holetzek at the German-Sorbian Theater Bautzen.
And before i did that: I worked as a stage designer on the semi-opera "King Arthur" of Henry Purcell.
And before i did that:  worked as a production designer on a psycho thriller ("3Lives") and on a commercial for more humanity in public office.
 I appreciated work on film and stages very much.


In recent years I have gained a lot of experience in the creation and organization of spatial projects. I have worked both as a communication officer in the ministry of Economic Affairs, and as a spatial strategist for the Egyptian- and the Bode-Museum in Berlin. And I worked as an illustrator, graphic conceptioner and teacher for medial space in parallel. In my view of work, these creative areas are interlinked.


For example i did that:

 

- spacial illustrations/graphic design and consulting for Euro RSCG, BBDO, Egyptian Embassy, Ministry of economy, German Marshal Fund of the United States, RTL, TRIAD. 

And before i did that:

 - conception/consulting/ project coordination/ strategic guidelines for multi-media exhibitions for german museums and german car-companies like Daimler and VW. 

- lecturer masterclass communication and medial spaces /Technical Art University, Berlin (BTK-Berlin)

- invention of the www.kinderpatentamt.de, cooperation with „German Guggenheim“ Berlin

And before i did that:

- secretary for Communications / Design Manager / , 

Federal Ministry of Economics and Technology  (BMWI) 

Federal Ministry of Economics and Employment (BMWA)

And before i did that:

- creative director / advertising for Mercedes Benz and Citroen

And before i did that:

- set and costume designer at different theaters and for different musicvideos

And before i did that: 

- study of visual communication and setdesign, School of Fine Arts in Hamburg